ניירות עמדה על הדה-הומניזציה של עזתים בישראל ושל ישראלים בארצות הברית

ניירות העמדה נכתבו במטרה להיאבק בדה-הומניזציה של ישראלים בקרב קהלים במערב ובדה-הומניזציה של פלסטינים, ספציפית של תושבי עזה, בקרב הציבור בישראל ובחלקים במחנה הפרו-ישראלי. הניירות כוללים תיאור של התופעות ושל התרחבותן לאחר פריצת המלחמה בעזה, נתונים, ניתוח והמלצות. נייר העמדה המלא על הדה-הומניזציה של עזתים נכתב בעברית מתוך כוונה לפנות בעיקר לבעלי תפקידים ומקבלי החלטות ישראלים, ונייר העמדה המלא על הדה-הומניזציה של ישראלים נכתב באנגלית ופונה בעיקר למקבלי החלטות בארצות הברית.

הפרויקט הוא חלק מהמאמץ של המחנה הפרו-אנושי – קואליציה גלובלית של ארגוני חברה אזרחית, פעילות ופעילים, בהובלת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל – להשמיע קול מובהק וברור של הומניזם ואוניברסליות של זכויות האדם. גיבוש מתווים טובים וצודקים ליום שאחרי המלחמה חייב לכלול גם מאבק במגמות הדה-הומניזציה של שני הצדדים.

דה הומניזציה של עזתים בישראל

לקריאת נייר העמדה המלא >>

נייר זה עוסק בהתרחבות של הדה-הומניזציה של תושבי רצועת עזה בישראל, ומציג נתונים שחותרים תחת הנחות יסוד מרכזיות בבסיס הלך רוח זה.

דה-הומניזציה של פלסטינים ושל תושבי עזה בפרט באה לידי ביטוי ביתר שאת מאז פרוץ המלחמה ב-7.10. צילומים וציוצים רבים מ-7.10, שהעידו על שמחה של חלק מתושבי הרצועה על הטבח שביצעו בני עמם, חיזקו את האיבה שחש הציבור הישראלי כלפי העזתים. עמדות וביטויים אלו הם ללא ספק מזעזעים ומקוממים. ועדיין, החוק הבינלאומי אוסר על פגיעה באזרחים, ללא קשר לעמדות שלהם, אלא אם היו מעורבים בפועל בלחימה.

תפיסות מרכזיות של ישראלים שניצבות בבסיס הדה-הומניזציה לפלסטינים הן שרוב או כל העזתים הם תומכי חמאס ודומיו, שתמיכתם מושרשת ומקובעת, ולכן לא קשורה למדיניות ישראלית או למעשים של ישראל, ושהתמיכה בחמאס מצביעה על תמיכה בטבח, באונס ובשאר הזוועות שחמאס ואחרים ביצעו ב-7.10. סקרי דעת קהל של הציבור הפלסטיני מראים שהתמיכה של העזתים בפתרון שמכיר בקיום המדיני של האחר (פתרון שתי המדינות) עלתה מאז שהחלה המלחמה ושהתמיכה בחמאס משתנה עם הנסיבות, כלומר, שהיא איננה מקובעת. לבסוף, הסקרים מציעים שתמיכה בחמאס, ואפילו תמיכה במתקפה שבוצעה ב-7.10 אינן בהכרח תמיכה בטבח ובזוועות שהתבצעו כנגד אזרחים באותה שבת שחורה. לדה-הומניזציה של תושבי עזה יש תוצאות בפועל, בצורת מדיניות ישראלית ובאופן לחימה שפוגע בהמוני תושבי הרצועה שאינם מעורבים בלחימה.

נייר זה כולל המלצות קונקרטיות לעורכי מהדורות ותכניות חדשות, כמו גם לגורמי חינוך, לגבי אופן הפעולה הרצוי לקידום רה-הומניזציה של תושבי רצועת עזה.

דה הומניזציה של ישראלים בארצות הברית

לקריאת התקציר המורחב >>

לקריאת נייר העמדה המלא באנגלית >>

נייר העמדה מתמקד בהתרחבות הדה-הומניזציה של ישראלים בארצות הברית, שקיבלה מומנטום בעקבות מלחמת ישראל-חמאס.

בזמן שנושאים קשורים כגון רגשות אנטי ישראלים ואנטישמיות הם לעיתים קרובות חלק מהשיח הציבורי, דה-הומניזציה של ישראלים היא תופעת ייחודית שזוכה להתעלמות כללית מכיוון שישראל היא הכח הדומיננטי בסכסוך הישראלי-פלסטיני. הדיכוי הישראלי המתמשך כנגד פלסטינים בשטחים הכבושים דורש ביקורת בינלאומית, אך לא כזו שמפותחת לכדי דה-הומניזציה של ישראלים באשר הם.

סקר שנערך על ידי מכון הסקרים הרווארד האריס באוקטובר 2023 מצביע על תוצאות מדאיגות ביחס לתפיסות של קורבנות ישראלים מהטבח ב- 7.10. אחוז ניכר מהמשיבים האמריקאים בקבוצות הגיל 18 עד 24 (60%), 25 עד 34 (44%) ו- 35 עד 44 (40%) האמינו שהטענות הפלסטיניות לעוול כלפיהם מצד ישראל יכולות להצדיק את פעולות חמאס, כולל הרג של 1200 אזרחים ישראלים וחטיפת כ- 250 נוספים. הנייר מפרט המלצות למאבק בדה-הומניזציה של ישראלים.

Website By Minuf